Луди геније: Трагична прича о Џону Нешу која није приказана у филму

Последње најновије вести Мад Гениус: Трагична прича о Јохну Насху која није приказана у филму о Фабиози

Живот генијалних људи је тајна иза седам печата која се понекад открива само најближима. Иноватори и мозак, они који промене ток историје и открију бриљантна открића у корист човечанства, понекад остају сами са својим опсесивним идејама, менталним болестима и тешким мислима изван нашег разумевања. Управо тако изгледа животна прича Џона Форбеса Неша - невероватно животно искуство које је постало основа чувеног холивудског филма Рона Ховарда Прелеп ум , У главној улози Расел Кроу.

Луди геније: Трагична прича о Џону Нешу која није приказана у филмуГетти Имагес / Идеал Имаге

Згодни глумац навикао се на слику шизофреног математичара, који је изгарао од идеје да створи нешто потпуно непознато раније. Иако се осећате невероватно дирнути догађајима у филму, према сведочењу Силвије Насар, која је саставила Насхову биографију, ово је још увек далеко од целе истине о животу невероватног научника који се борио против прогресивне болести.

Погледајте ову објаву на Инстаграму

Објавио: Кате Мооре (@ боомнбоом808) 25. јуна 2019. у 2:37 ПДТ

Насх-а нису одмах почела да прогоне указања. У младости је био сјајно образован. У детињству је био здрав и умерено заинтересован за науку. Након читања књиге Математичари , бистри човек постао је опседнут идејом стварања идеалног економског концепта, рачунајући теорију могућности одређеног исхода у зависности од понашања учесника у датој групи. Касније су ове студије постале пробој у савременој економији, што је био разлог за одликовање математичара са две престижне награде у области науке - Нобеловом и Абеловом наградом.

Али његовом тријумфу претходио је дугачак пут непризнавања, параноична хистерија око шпијунирања комуниста и тешка борба са менталном болешћу. Насх није видео силуете, као што је приказано у филму - чуо је гласове. Овај ментални поремећај пренео се и на његовог сина са Алицијом Ларде, Цхарлес Мартин Насх. Иначе, жена је била главна особа која се током читавог живота борила за његово здравље. У филму се такође не помиње да некада више није могла да поднесе одговорност која је пала на њена крхка рамена и поднела захтев за развод 1963. године.

Научник је лечен специјалним лековима и инсулинском комом, што се сматра изузетно агресивном методом терапије. Ментална одступања утицала су не само на ментални део личности математичара, већ и на његову физичку страну, и била су укорењена још у детињство. Није нам речено о Насховој младости у Прелеп ум , о његовом првом, али не и последњем хомосексуалном искуству, и пољупцима са дечацима. Као што Насар тврди, у детињству је са пријатељем Милнором доживео осећај сличан љубави.

Погледајте ову објаву на Инстаграму

Објавио: Кате Мооре (@ боомнбоом808) 25. јуна 2019. у 2:49 ПДТ

Током хоспитализације, медицинска сестра Елеанор Стиер, која је бринула о ментално болесном Нешу, родила је Јохново дете, Јохн Давид Стиер, чији су односи са оцем били тешки јер је дечак ретко виђао оца и није желео да контактира свог ментално болесног оца или старији брат. Математичар се поново састао са Алицијом 1970. године, одлучан да крене путем исцељења.

Луди геније: Трагична прича о Џону Нешу која није приказана у филмуСмех / Схуттерстоцк.цом

Џон Неш је престао да узима лекове и приморао се да престане да чује гласове да би био здрав. Можда је управо ово играло главну улогу у достизању старости и употпуњавању теорије некооперативних игара, коју користе економисти, криминолози и математичари широм света.

Луди геније: Трагична прича о Џону Нешу која није приказана у филмуНеирфи / Схуттерстоцк.цом

Након награде и дуго очекиваног признања у зрелим годинама, бриљантни научник се поново оженио својом супругом-музом. Њено стрпљење и подршка пријатеља су оно што је помогло Нешу да доврши посао свог живота. Умро је не као непризнати геније, већ као научник светског гласа који је поднео мноштво искушења, бола и борбе.

Погледајте ову објаву на Инстаграму

Објавио: Кате Мооре (@ боомнбоом808) 25. јуна 2019. у 3:07 ПДТ

Филм приказује срећан крај са надом у светлу будућност. Судбина је дозволила Џону и Алисији да остаре и упознају финале заједничког живота - 2015. године, пар је заједно умро у саобраћајној несрећи, занемарујући везивање појасева.

Данас свет има бесмртне математичке теорије захваљујући генију Џона Неша - његова једнакост и теорија игара, као и бројна друга важна алгебарска дела, постали су власништво модерне науке. Имајте на уму јединствену причу о изузетном научнику.

Популар Постс